Pages

All day all night.

Hei! Tenkte å variere litt mellom å skrive norsk og engelsk, merker at noen synes det er ok at jeg skriver på norsk også, så da kan jeg gjøre litt av begge deler. Har for øyeblikket ikke så veldig mye å meddele, mesteparten av tiden blir brukt hjemme på å ikke gjøre noe annet enn husmorting og ellers tilbringes tiden enten på jobb eller på skolen. I helga har tiden gått stort sett til skole, kjenner jeg begynner å bli bra klar for å slutte på skolen nå. Ikke klar for å bli sykepleier med masse ansvar, bare klar for å ikke ha noe jeg burde ha gjort stadig vekk. For å illustrere at jeg var på skolen idag legger jeg ved et bilde av meg. Ja, jeg vet jeg ikke kler det korte håret. Men må nok vente i ett par år før det vokser ut igjen.

Nå er jeg hjemme, vel og merke. 14.oktober skal vi ut i praksis igjen, og vi holder på med to hjemmeeksamener samtidig som vi holder på med et dødstungt fag; samfunnsvitenskap aka samfunnsfag. Og mitt mål er altså å bli ferdig med disse to (ok det er igrunn en mappeeksamen, kalles også arbeidskrav 1 og 2 for spesielt interesserte) før praksisen starter, for da blir vi nemlig tildelt enda et arbeidskrav i tillegg til ukentlige planer for hva vi skal gjennomføre i praksisperioden, som om vi ikke hadde nok å henge fingrene i. Innen midten av desember skal prosjektplanen for bacheloroppgaven være innlevert også. Altså, juni kan ikke komme fort nok. Med forbehold om at jeg står på alt, har jo gått bra hittil, men det skulle jo være typisk at jeg var en av de utvalgte til å stryke på tredje året... Positiv. Neida, bare gleder meg veldig til å kunne sitte å se på tv og virkelig slappe av i hele kroppen om kveldene etter at lille A har lagt seg, uten å ha dårlig samvittighet for å ikke ha gjort noe lekser. Føler jeg henger veldig bakpå, men utifra hva jeg opplever hos medstudenter så er jeg "heldigvis" ikke alene.

Jeg skal forresten ut i kirurgisk praksis i dette semesteret, og havnet på ingen annen plass en dagkirurgisk sengepost! BARE dagvakter, ingen helger, ingen helligdager og INGEN seinvakter. Sender en tanke til mine medstudenter som til og med må jobbe natt og tredelt turnus i løpet av denne praksisperioden.

(Satser forresten på å få ordna et skikkelig design som kan få et litt mer langvarig preg på denne triste bloggen. Jeg sitter jo og endrer litt på det selv nå og da, men jeg får jo ikke til annet enn å skifte innleggskrifta fra Tahoma til Verdana.... Og det er gøyere å blogge på en fin blogg jeg trives med enn å ha en blogg som ikke motiverer meg).

4 comments:

  1. Jippiii! Endelig norsk igjen! :D Har me to hjemmeeksamener, har eg virkelig gått glipp av enn...?! Tommel opp for at du gnir inn at du bare får dagvakter i praksis.... M

    ReplyDelete
  2. M? Hahaha, for en finale!

    ja arbeidskrav 1 og 2? To "ulike" hjemmeeksamena? Dei skal jo ha ulik forside og inngår jo i mappeeksamenen som består av tre dela?:P

    IKNOW this is so amazing!!

    ReplyDelete
  3. Jeg kan tenke meg at det sikkert ikke er lett å være både mamma og student, men en dag kan du stå der med vitnemål i hånden og være veldig stolt av deg selv! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som mamma og student er det desverre fort gjort å lage unnskyldninger for seg selv også, det er en uting :( Ja, heldigvis!! Dagene nærmer seg, selv om jeg føler det er en evighet til!

      Delete

T H A N K Y O U